Niciodată în istoria României nu au fost în funcția publică și de conducere atât de mulți proști!
Marian Filimon, președintele PIMM – filiala Galați pune niște sinceritate inflamabilă peste ipocrizia și fanariotismul vremurilor noi
Reporter: Cum să scoți Galațiul din fundătura de sud-est a Europei, dacă nici Patronatul IMM-urilor n-are răspunsuri la marile probleme privind decăderea și subdezvoltarea municipiului?!
Marian Filimon: Patronatul IMM are o serie de informații despre dezvoltarea care poate ține Galațiul conectat la drumul drept…
Rep.: Drept la…pod! A avea sau a nu putea face un pod peste Dunăre – aceasta este provocarea momentului!
M.F.: Podul se va face! Totul decurge conform caietului de sarcini de licitație. Cei din proiectare au un avans, ceea ce înseamnă că termină mai devreme – au un an la dispoziție pentru proiectare. Cei de la Astaldi au o problemă-insolvența, dar insolvența lor nu e ca la noi, e ca la italieni. E insolvență la o firmă mare, protejată de Guvernul Italiei, cu posibilitatea de a contracta și executa lucrări. Din ce știu eu, lor li se trage de la Podul construit peste Bosfor, la turci, care nu le-au achitat o parte din bani. În asociere sunt și japonezii, cred că din acest punct de vedere nu sunt probleme. Nici din unghi guvernamental nu sunt probleme, penalitățile sunt așa de mari că nu-și permite nimeni să oprească jucăria. Sunt sume mari, lucrurile odată pornite nu mai pot fi oprite.
„Care e privatul tâmpit, să bage milioane de euro, fără să aibă nicio garanție pe baza legii?”
Rep.: Comisarul european Corina Crețu de la PSD e supărată, spune că România nu prezintă proiecte, pentru accesarea fondurilor europene, nerambursabile. O fi și podul printre ele?
M.F.: Podul nu e, doar autostrada Tg Mureș-Iași. Ea spune că în loc să apelăm la fondurile europene, cel puțin pentru costurile de proiectare, Guvernul se duce către parteneriatul public-privat. Oare suntem tâmpiți cu toții? De ce vor parteneriat? Simplu, pentru că de la fondurile europene nu ai cum să furi. Dincolo, poți să scoți comisioane, ha, ha!
Rep.: Legea parteneriatului public-privat nu este funcțională!
M.F.: Ba este funcțională, da nu se poate aplica. De ce? Pentru că este făcută prost, prost, prost! Nu va funcționa niciodată atât timp cât privatul nu are nicio garanție prevăzută în lege. Dacă mâine se schimbă Guvernul sau partenerul-stat nu-și realizează partea lui de parteneriat, privatul rămâne cu ochii în soare și cu banii nerecuperați. Ce seriozitate să fie asta, fără nici o garanție? Care e privatul tâmpit, să bage milioane de euero, fără să aibă nicio garanție pe baza legii?
Cred că a fost făcută intenționat așa legea, ca să nu fie niciodată funcțională. Nu știu, dar…Dorințe sunt cât cuprinde, dar parteneriate… Podul este o necesitate economică, dar are și rațiuni strategice. Ideea e veche, din 2002-2003, când chinezii au făcut toate studiile, machetele, eu le-am văzut…Totul este pe același amplasament. Geografic, podul este la Brăila, dar podul este și al brăilenilor, și al gălățenilor. Podul are două ieșiri pe malul stâng și două pe malul drept. Pe malul dobrogean două viaducte duc la Măcin și Garvăn – Tulcea. Pe malul stâng, la jumătatea distanței dintre Galați și Brăila, pe dig, sunt două bifurcații: una duce la Șendreni, cu ieșire spre Tecuci și Bârlad, alta care duce la Galați, pentru ieșire în Ucraina și Moldova, la Giurgiulești și Cahul.
„Problema este să le explicăm capetelor pătrate ce câștigăm
din chestia asta cu podul”
Rep.: Pod bifurcat strategic vom avea, centură strategică ne mai trebuie!
M.F.: Va fi și centură, e de apreciat Fotea și Consiliul Județului pentru ce face…
Rep.: Nu de centura Fotea vorbeam, ci de centura Chebac sau, și mai și, de centura Stan.
M.F.: E bună și asta, cele de care vorbiți sunt obligatoriu de făcut mai târziu… La Brăila se iese la Armonia, cu bifurcație spre Focșani și Drajna. Lucrurile sunt bine gândite. Ăștia de la Tulcea au programul de dezvoltat trei benzi pentru ruta Tulcea-Galați, iar drumul pe la Măcin, spre Constanța este deja modernizat.
Câștigurile sunt evidente, atât timp cât un crac duce la Brăila și unul la Galați. Ce să mai vrei în plus?
Poate să facem ușor trei benzi spre Tecuci, să lărgim drumul pe la Baldovinești…Problema este să le explicăm capetelor pătrate ce câștigăm din chestia asta cu podul. Dacă nu înțeleg, să le spunem: fără dezvoltarea traficului și a infrastructurii rutiere, murim! De fapt, murim de 30 de ani. Este vital să nu. Odată începută, dezvoltarea infrastructurii vine de la sine – aici se va lega Polonia, Estonia, Lituania,Ucraina, Moldova, Rusia, care aduc mai aproape Bulgaria, Grecia, Turcia. Trecerile peste Dunăre sunt puține, bulgarii țipă că mai vor două poduri.
„Podul de la Brăila-Galați este cea mai mare investiție care se realizează în România din 1989 și până astăzi”
Ce câștigă Galațiul?
Prin racord, ne cuplăm la lumea civilizată și bună, apare potențialul de dezvoltare, dar mai ales, vom fi oraș de tranzit, ceea ce este extraordinar! Un oraș de tranzit nu moare niciodată și este plin de viață. Oprește și autoturismul și camionul, aici poate să mănânce, să doarmă, se aprovizionează, ia combustibil. Ar fi un nod de tranzit cum n-a mai văzut Europa. Ce infrastructură hotelieră, de alimentație publică, de distracție, de orice ar crește aici! Investitorul trebuie să aibă atracții, nu putem fi oraș mort. Asta trebuie să vedem, nu să ne tot întrebăm: da noi cu ce ne alegem?
Rep.: Ce ne facem cu marea atracție (fatalitate, tot pesedistă!) numită bacul transdanubian monopolist Viorel Ștefan – viceprimministru în guvernarea PSD-ALDE-UDMR? Nu poate să moară pușculița electorală, deci să crape podul!
M.F.: Bacul va muri! Merge doar cât timp este singura alternativă. E o porcărie povestea că podul nu s-a făcut din cauza lui Ștefan, a Navromului, a lui Tudose, a lu Hârțan, a lu dracu sau lacu… Podul e o investiție atât de mare, că nu depinde de ei nici în vecii vecilor! Astea sunt doar îmbârligături, în goana de a găsi vinovați. E prea mare căciula…O astfel de investiție se realizează de către Guvernul României, de cei de la Bruxelles, care pot să finanțeze. Dacă semnam în 2004 cu China, în 2006 era gata podul. Năstase a realizat că intrăm în UE în 2007, a fost sfătuit în acest sens, despre avantaje, deci a ezitat să semneze cu China, poate și pentru că nu avea resurse pentru garanții guvernamentale. Trebuie spus clar: podul de la Brăila-Galați este cea mai mare investiție care se realizează în România din 1989 și până astăzi. Ca valoare e mai mare decât autostrada. Băieții deștepți au rezolvat deja cu bacul, moare aici, se mută la Isaccea-Orlovka. E o problemă? Contează ce a sugerat Teodorovici, că e din cauza baronilor? Care baroni, că n-a zis?
Rep.: Or fi baronii, dar presa nu i-a căutat! Care presă, aia care este flagrant eutanasiată?
M.F.: Păi dacă oamenii de presă se refugiază în instituțiile bugetare ale statului…Purtători de cuvânt, responsabili cu relațiile publice… Au rămas doar oamenii de proastă condiție. Ce glumă, cu „presa, a patra putere a statului”!
„Niciodată în istoria României nu au fost în funcția publică și de conducere atât de mulți proști!”
Rep.: Când țara te vrea prost, presa n-are voie să fie liberă!
M.F.: Țara are nevoie de presă liberă, doar unii politicieni nu vor…Fără presă și ziariști, suntem morți! Ar fi de dorit să vedem mai multe CV-uri ale persoanelor care vin pe funcția publică. Dar mai are oare rost? Nimeni nu mai ține cont de CV. Ca să ai acces la funcția publică, se cer niște chestii: trebuie să fii neam cu cei care examinează/selectează personalul, trebuie să fii membru de partid și bun pupincurist, să nu ai personalitate și să fii prost. Niciodată în istoria României nu au fost în funcția publică și de conducere atât de mulți proști. Te ștergi la cur cu CV-ul!
Iată de ce merge țara prost. Și votul se risipește atunci când ies la vot analfabeții sau semianalfabeții. Sunt majoritatea, deturnează votul. Trebuie să ai alegeri ca lumea și selecție de oameni valoroși. Soluții pentru a face astfel sunt: votul să se exercite prin reprezentanți, adică votul censitar sau introducerea votului obligatoriu. Dacă una din aceste variante nu se aplică, România nu-și va rezolva problema de fond niciodată. Cum să ai calitate în clasa politică fără aceste schimbări? De pe urma turmei rămâne doar iarba roasă și o mulțime de căcăreze…
0 Comments