Gratuități și facilități să fie! se zice la Primăria PSD-ALDE, dar la Transurb sufocat de penalități nu e veselie
Am scris despre scamatoriile bugetare ale Primăriei Galați în urmă cu câteva zile, dar nu părea că aceste pase de tip hocus-pocus scabros preparatus erau așa de grosiere. La capitolul venituri, în trimestrul I, deficitul este de 2,11 milioane lei, la capitolul cheltuieli sunt planificate 84,05 milioane de lei, deci un consum mai mare cu 25,27 milioane de lei față de aceeași perioadă din anul 2017. Consumă combustibil bugetar și bugetul Transurb din 2018: 8,4 milioane lei, majorat consistent față de 2017 (5,54 milioane lei). Chiar și așa supraalimentat, Transurb continuă să lucreze cu motoarele turate în gol și degeaba – sindromul pomană electorală cu gratuități și facilități lovește și îndoaie osia comunitară.
Comunicatul Transurb din 4 mai 2018 demască rețeta populismului PSD
COMUNICAT DE PRESĂ
Consiliul Local a stabilit reducerea programului de transport, această
modificare a programului fiind astfel, unul dintre efectele generate de modul
anevoios în care se desfășoară relația contractuală dintre Primăria municipiului
Galați și societatea noastră. Un alt motiv, la fel de important, care a stat la baza
acestor modificări îl reprezintă și deficitul de capacități viabile de transport de
călători.
Situația financiară în care se află Transurb S.A. se datorează atât lipsei
investițiilor în mijloacele de transport în comun, cât și a faptului că acționarul
societății Transurb SA, adică municipalitatea, își onorează cu mari întârzieri
obligațiile contractuale reglementate prin Hotărârile Consiliului Local. Este vorba despre sumele datorate în baza deciziei aleșilor de acordare a unor gratuități și facilități la transportul în comun către cetățenii municipiului Galați și neplătite la termen. De exemplu, numai pentru luna martie 2018, datoriile municipalității către Transurb SA se ridică la suma de 2.621.640 lei, la care se adaugă debite restante rezultate din servicii comandate de Primăria municipiului Galați, însumând un total de 16.944.063 lei, adică aproximativ 3,6 milioane de euro.
Transurb SA nu poate funcționa în condiții de eficiență economică atât timp
cât datoriile acumulate astfel, produc un dezechilibru major în activitatea economică a societății, generând la rândul lor penalități care induc cumularea de pierderi zilnice.
Transurb SA înțelege să efectueze servicii de calitate cu capacitățile tehnicomateriale avute la dispoziție, cu un personal bine calificat, dar toate acestea pot fi puse în practică doar în măsura în care eforturile sunt conjugate atât pentru încasarea tarifelor aferente serviciului prestat direct către populatie, cât și a sumelor datorate ca urmare a comenzilor efectuate de Primăria municipiului Galați în baza cărora sunt acordate reduceri și gratuități la transportul în comun pentru gălățeni.
SC TRANSURB SA
Pentru eventualele mirări, explicațiile pot veni din modul în care disprețuiește PSD banul public. Important este bugetul pentru salariile clienților/agenților/activiștilor de partid, ce parazitează insuportabil bugetul municipal. Prioritate au salariile mari: bugetul din 2018 este de 5,2 milioane, față de bugetul de 3,1 milioane din 2017. Aparatul de mistificat listele de votare de la Evidența Populației înghite 549 mii lei (față de 330 mii lei în 2017); serviciile tip miliție de partid ale Poliției Locale sorb din ciorba bugetară 3,98 milioane lei în 2018, față de 2,34 milioane lei în 2017; nu în ultimul rând, subvenția-pomană pentru termie a explodat: 12,061 milioane lei, comparativ cu 6,198 în 2017.
La final, capitolul forte al oricărei municipalități chibzuite și rationale – investițiile, cele de care depinde creșterea sau descreșterea municipiului. Privind cifrele, dezastrul improvizației de administrație de la Galați este cras – 3,8 milioane de lei pentru dezvoltare în 2018, față de 11,2 milioane de lei în 2017.
0 Comments